Taipei:) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Phebe Tempelaars - WaarBenJij.nu Taipei:) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Phebe Tempelaars - WaarBenJij.nu

Taipei:)

Door: Phebe

Blijf op de hoogte en volg Phebe

08 September 2010 | Taiwan, Taipei

Aaah ben goed aangekomen! Na een lange reis, ruim 17 uur, gisteravond aangekomen in Taipei. Wat een gigantische stad, niet normaal. Mn kamer heeft een fantastisch uitzicht over de stad, op de enerhoogste toren van de wereld en op de bergen waar Taipei door wordt omringd.

Moet er nu weer gauw vandoor, genoeg zaken te regelen. Wat een bureaucratie hier, daar is Nederland niets bij. Bij zo'n beetje elke aankoop moet je, je paspoort laten zien. Maargoed, zondag hebben we de eerste party gepland staan haha.. Later meer!

Vervolg:

Het heeft tijd nodig om hier echt te landen, want het is een hectische, bizarre boel. Over een wereld van verschil gesproken haha… Hier een update over de eerste twee volle dagen in Taiwan.

De vlucht van Amsterdam naar Taipei viel erg mee, vooral omdat ik daar al twee meiden heb ontmoet die ook op de NTU zitten. En dankzij een aantal geweldige cadeaus die mij lekker bezig hebben gehouden. :-) Ik zal je de dichtkunst binnenkort sturen Tess,haha, oh en Flo en Amy, duizend maal dank voor de poster van het Nederlands elftal. Hij hangt vol trots aan mn muur, heerlijk om naar te kijken. Verder heeft knorretje me gezelschap gehouden, ik mocht zelfs haar hand/poot vasthouden, dus van vliegangst had ik geen last meer… ;-)

Ondanks vertraging op Bangkok hadden we een prima busaansluiting naar de campus. Het is hier trouwens al om 18.00 pikkedonker, dus dat is even wennen. De temperatuur compenseert het ‘wintergevoel’ want het is hier ’s nachts rond de 27 graden. Na een uurtje kwamen we aan op de gi-gantische campus. Het valt eigenlijk niet voor te stellen hoe groot, liever gezegd immens, het hier is. Gister hebben we ruim een uur over de campus gelopen en we hadden volgens van mn buddy Evan nog geen derde van de campus gezien. Vandaar dat fietsen enorm populair zijn. Wat mij verbaasd omdat ik altijd in de veronderstelling ben geweest dat alleen wij Hollanders dag en nacht op de fiets zitten. In Taipei wordt het tegendeel bewezen.

Mn kamer is prima, het uitzicht spectaculair. Als ik nu naar links kijk, dan zie ik overal lichtjes en daar vanuit het midden van de stad staat een eveneens volledig verlichte 101 toren (500m). Het doet me aan kerst denken, die toren heeft de vorm van een kerstboom haha..

De eerste nacht was een nachtmerrie, maar gelukkig heb ik vannacht heerlijk geslapen. Vandaag heb ik eindelijk de enige Nederlander gevonden op de oriëntatie van de NTU. We vertegenwoordigen dus met zn tweetjes ons fijne landje, haha, de Amerikanen, Duitsers en Zweden zijn in de meerderheid. Buiten al die exchange students hoop ik ook veel contact te maken met Taiwanezen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig is Evan heel open en spontaan. Ze heeft me voorgesteld aan vriendinnen van haar en ik ben uitgenodigd voor een schijnbaar traditionele Taiwanese barbecueparty. Ben benieuwd, hopelijk gaan ze geen boodschappen doen in de indoormarkt waar ik vanmiddag was. (zie de foto’s en eetsmakelijk) Haha!

Heb het gevoel alsof ik hier al een week ben, maar aan de andere kant durf ik niet in mn eentje de straat op. Het is een doolhof van drukke straten en de meeste mensen spreken alleen Chinees.

Ik ga trouwens toch de uitdaging aan om Chinees te leren! Een moedige start was mijn Çhinees voor dummies boekje’en ik ga volgende week beginnen met de colleges. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs

p.s Maaik, je zal het niet willen geloven, maar zo klein zijn ze eigenlijk niet... ;-)

  • 09 September 2010 - 01:08

    Lise Anna:

    Goed te lezen dat je goed bent aangekomen. Nu zijn we beiden ver weg!!
    En kleine verrassing: alle restaurants waar je eet doen hoogstwaarschijnlijk boodschappen op dergelijke markten. Bon appetit! Diarree-pillen bij je? ;)

  • 09 September 2010 - 09:04

    Grote Zus:

    Hey Pheeb!! Wat gaaf om die pics te zien!! Erg leuk! En wat lief van je buddy dat ze je meteen al uitnodigt voor die bbq met haar vriendinnen. Wat een mooie kans om zo snel tussen de locals te komen. Nou begin een tikkie jaloers te worden hoor als ik nu weer naar buiten kijk en dat baggerweer zie. bah. Veel plezier nog!

    xxx

  • 11 September 2010 - 11:26

    Tessa:

    Hey Pheeb! Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en al helemaal bent ondergedompeld in het Chinese leven. Logisch dat het ontzettend wennen is in het begin, maar dat komt vanzelf goed!
    Fantastische foto's, vooral van dat eten! Haha, ik denk dat je daar nooit aan went!;)
    Succes met het 'acclimatiseren' (jawel!;)), en heeeeel veel plezier! Kus!
    Oh, interessante PS zeg. Zijn 'ze' niet zo klein?:P

  • 12 September 2010 - 10:50

    Estella Lenny:

    Ey Phebe
    Fijn dat het daar leuk is, je zal best even de tijd nodig hebben om je draai (en de weg) te vinden! Maar klinkt allemaal wel goed. Leuk om je zo te kunnen 'volgen' met wat je zoal doet. Die markt ziet er inderdaad erg uitnodigend uit! Scheelt wel dat je er geen trek van krijgt en tussendoor gaat knagen aan een struisvogel klauw. Nou meid, veel plezier en tot het volgende berichtje. groetjes van ons 4tjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Taiwan!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2011

S.O.S Philippines

23 December 2010

Seoul - Soul of Asia

07 December 2010

Roetsjbaan in november

25 November 2010

Altijd blijven lachen!

18 November 2010

Kenting: zon, zee, strand en 'shemales'
Phebe

Actief sinds 08 Aug. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 30949

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 25 Maart 2015

Zuid-Amerika

05 September 2010 - 29 Januari 2011

Taiwan!

Landen bezocht: